R.J. Decker
Fotografen och ex-fången R.J. Decker blir privatdetektiv i södra Florida och löser märkliga fall. Till sin hjälp har han sitt ex, en journalist, hennes fru som är polis, och en gåtfull kvinna från sitt förflutna som kan bli hans räddning – eller hans undergång.
En rik rehabmagnats son försvinner. Emi anlitar R.J. för att utreda fallet, medan Mel och Catherine upptäcker att de har olika syn på barnuppfostran och ekonomi.
R.J. hamnar mitt i ett mordmysterium med en förortshemmafru. Catherine oroar sig för att han kommer för nära Emi.
R.J. hjälper en ung kvinna att utreda sin pojkväns plötsliga död. Samtidigt återvänder en farlig person från R.J:s förflutna för att hämnas.