Manhunt : The Unabomber
UNABOM
1995 kom FBI-profileraren Jim "Fitz" Fitzgerald till Unabombar-insatsstyrkan och rekommenderade nya profileringsmetoder. 1997 fick Fitz i uppdrag att konfrontera Ted Kaczynski, Unabombaren.
Ren wudder-dialekt
När den svårfångade Unabombaren hotar att spränga ett jetplan i luften måste Fitz avgöra om hotet är äkta. 1997 konfronterar Fitz Ted för första gången.
Natalie Rogers hjälper Fitz att hitta ledtrådar om Unabombarens identitet i manifestet, men möts av skepsis. 1997 hävdar Ted att han kan motbevisa anklagelserna och bevisen mot honom.
Unabombaren slutar bomba om hans manifest publiceras. Fitz argumenterar för publicering med S.A.C. Ackerman, som lägger fram Fitz argument för åklagaren Janet Reno.
Fitz får lingvistiskt bevis för att Ted är Unabombaren. Han spårar upp Teds bror David, som är förvånad över hur mycket i Fitz profil som stämmer.
I ett brev till sin bror återger Ted de huvudsakliga händelserna i hans förflutna som fick honom att fatta beslutet att utföra terroristaktiviteter.