Mumbai Diaries
Mumbai Diaries är en thriller som utspelar sig på akutmottagningen på ett statligt sjukhus. Serien utforskar de utmaningar som den medicinska personalen på sjukhuset står inför samt andra blåljuspersonal i staden Mumbai, som hanterar en kris av enorm omfattning. I denna kamp för att rädda liv och läka andra är de som hjälper andra de mest trasiga.
Diagnosis
Diya, Sujata och Ahaan kommer till Bombay General Hospital som nya läkarstudenter. Deras tilldelade mentor, dr Kaushik, tänker snart flytta till ett annat sjukhus i ett försök att rädda sitt äktenskap med Ananya. Medan nyheten bearbetas på sjukhuset tar tio unga män kontroll över Mumbai på ett fasansfullt sätt. När kroppar börjar strömma in, inser läkarstudenterna omfattningen.
I takt med att situationen i staden förvärras börjar alla oroa sig för säkerheten för sina nära och kära, särskilt Kaushik och Diya. Kaushiks fru, Ananya, arbetar på Palace Hotel, där hon den här kvällen organiserar ett evenemang för Diyas pappa. Ahaan kastas in i en påfrestande situation och kämpar för att hantera den. Socialtjänstchefen, Chitra, oroar sig för Paramjeet, en långvarig patient.
Efter att Mansi har rapporterat sin story hamnar hon och de andra reportrarna i en nära ögat-situation vid tunnelbanan när terroristerna öppnar eld mot dem. Kaushik och Diya oroar sig för sina familjer. Mayank kommer in på sjukhuset med skador. Sujata tar hand om honom. Toppoliserna Kelkar och Savarkar kommer in i kritiskt tillstånd, samtidigt med två av terroristerna. Kaushik försöker rädda dem.
Ahaan anförtror sig till Chitra om sitt förflutna. Ananya kämpar för att hantera de panikslagna gästerna. Mansi kommer till sjukhuset i jakten på en nyhetsstory. Samarth vägrar hjälpa henne. Chitra lyckas diagnostisera Paramjeet precis i grevens tid.
Mansi inser att hon är beredd att gå långt för sin story. Kaushik tar itu med konsekvenserna av att inte kunna rädda ATS-chefen Kelkar. Ananya börjar evakuera gästerna i små grupper. Subramaniam och Tawde hanterar en läcka på sjukhuset när känsliga nyheter börjar komma ut. Vasu tror att han vet vem som är den skyldige, men lyckas inte kommunicera det till någon. Natten förvärras ytterligare.
Kaos uppstår inne på sjukhuset när skottlossningen och förstörelsen når BGH. Tawde och hans team försöker lugna situationen. Subramaniam och Kaushik inser att de är ensamma och börjar evakuera patienter med Chitras och mrs Cherians hjälp. Mansi får känna av sjukhuspersonalens vrede över hennes oansvariga journalistik.