Tio tävlande är isolerade i en underjordisk kökslabyrint. Guidad av en animerad hatt, får kockarna i uppdrag att utföra en rad matlagningsutmaningar. Det finns inga domare, och kockarna måste betygsätta varandras rätter i blinda smaktester.