Show Me A Hero
Nick Wasicsko blir den yngsta borgmästaren i en amerikansk storstad, men till vilket pris? Innan han ens hinner tillträda så tyngs hans förvaltning av kravet på ett miljonprogramsliknande projekt i Yonkers vita bostadsområden.
Borgmästare Wasicsko får äntligen ett visst stöd och lyckas driva igenom ett bostadsförslag. Man börjar planera byggandet av subventionerade lägenheter, men redan nu är det politiska priset för Wasicsko kännbart.
En ny borgmästare lovar att skrota bostadsprojektet, även om det inte riktigt framgår hur. Nick Wasicsko försöker förlika sig med tanken på ett liv utanför maktens korridorer, samtidigt som bostäderna börjar byggas.