STHLM Blackout
När den tekniska nyhetsproducenten Arthur är på första dejten med true crime-entusiasten Mille hamnar paret ofrivilligt mitt i ett kaos som innefattar både ett mord och sabotage mot det svenska kraftnätet. För att överleva måste de ta saken i egna händer, men stöter på stora hinder och jagas av polisen och andra som är ute efter dem. Allt medan regeringen pressas på svar från allmänheten.
En vanlig dag för den tekniska producenten Arthur Melberg förvandlas till ett helvete efter ett oförklarligt strömavbrott. Stjärnreportern Strandberg tar hjälp av Arthur för att försöka ta reda på vad som har hänt. Det enda problemet är bara att Arthur har en dejt. För att undvika misstankar måste dejten fortsätta som planerat.
Nyheten om Strandbergs död är ute och Arthur befinner sig i chock. Mille kommer till hans lägenhet för att frågar ut honom om vad han vet om Strandbergs död. Det får Arthur att återvända till Kanal Två, bara för att inse att polisen väntar på honom där. Nu måste Arthur och Mille fly från polisen för att själva ta reda på sanningen.
Arthur och Mille gömmer sig i Milles lägenhet. Men polisen är hack i häl och på morgonen står de utanför dörren. Eftersom Mille har bestämt sig för att ta reda på sanningen bryter sig paret in i Strandbergs lägenhet. Där hittar de nya ledtrådar som leder dem i en helt annan riktning.
När Mille och Arthur inte längre är på polisens radar fortsätter de att försöka lösa mordet på Strandberg genom att hitta ledtrådar om sabotaget mot kraftverket. Men ju närmare sanningen de kommer, desto mer inser de att de inte kan lita på någon….