Still Waters
Rhys återvänder till Llanemlyn i Wales efter ha avtjänat ett fängelsestraff för ett bombdåd. Samtidigt gräver journaliststudenten Caryl i hans fall. Kriminaldrama och fristående uppföljare till The Light in the Hall som utspelar sig i Llanemlyn.
Rhys återvänder till Llanemlyn, 30 år efter att han fängslats för sin kusins död i ett bombdåd. Unga aktivister har tagit upp kampen mot utbyggnaden av en damm i området. Journaliststudenten Caryl gräver i händelserna 1995 och hittar hemligheter.
Caryl slits mellan sin lojalitet mot samhället och jakten på sanningen om vad som hände 1995. Rhys avslöjar saker om bombdådet som rör upp känslor.
Caryl förhör Eve, Rhys och Robert för att reda ut deras inblandning i den tragiska händelsen. Mabli döljer ett faderskapstest som skulle kunna förstöra familjebanden. Eves desperata försök att hemlighålla sitt förflutna får konsekvenser.
Samtidigt som Caryl avslöjar sanningen om Llyrs död, konfronterar Rhys sin far Bryn om hans roll i bombdådet. Hari tar ett beslut om en ny start.