Summer House: Martha's Vineyard
Summer House: Martha's Vineyard följer tolv vänner som njuter av strandfester, dekadenta middagar och tillfälliga sommarförbindelser på en paradisö, samtidigt som de lär sig att övervinna egna svårigheter.
Not Your Mama's Vineyard
Seriestart. Nygifta Jasmine och Silas beger sig till Martha's Vineyard för en välbehövlig semester med vänner, men de stöter på ett problem när en objuden gäst anländer. Silas undertryckta känslor för Jordan kommer upp till ytan och orsakar drama.
Guess Who's Coming To The Vineyard
När huskamraterna äntligen börjar njuta av sin Vineyardsemester anländer två noviser. Amir börjar stöta på Jordan. Bria och Mariah grälar om ett tvättmissöde. En överraskning åt Nick gör att det blir spänt under natten.
Spänningarna i huset fortsätter att trappas upp. Jasmines relation med bästa vännen Mariah och maken Silas sätts på prov. Shanice gör sig redo för action. Nick har en hemlighet som han äntligen är redo att erkänna.
Fejden mellan Bria och Silas når sin höjdpunkt när gruppen tröttnar på dramat. Summer är värdinna för en spännande Jamaica-inspirerad kväll. Jordan firar att hon levt ett år i celibat.