The Girl Before
Jane börjar om i ett minimalistiskt hus där arkitekten Edward Monkfords omfattande regelverk gäller. Men när Jane blir varse den förra gästen Emmas tragiska öde börjar hon oroa sig över de skrämmande likheterna mellan dem.
Efter att Jane fått chockerande nyheter bestämmer hon sig för att avslöja sanningen om Emma – och vad Edward visste. Samtidigt tittare polisen närmare på kvällen då Emma blev överfallen.
När Jane fått veta sanningen om Edward och Emma försöker hon se till att inte dras in i samma onda cirkel.