Arton kockar med olika bakgrund från hela Storbritannien tävlar om chansen att bli Storbritanniens nästa publicerade kock. Jamie Oliver är programledare.
Likt varje utmaning kommer domarna att ta hänsyn till smak, utseende och koppling till den föreslagna bokidén och hur den kommer att relatera till den avsedda målgruppen (eller en annan).