Doug förstår inte varför Carrie vägrar att gå på dubbeldejt med Richie och frun Marie. Men när han får veta sanningen hamnar han själv i ett dilemma.
Doug mår dåligt över att Arthur inte har några vänner och inser också att det finns vissa fördelar med att umgås med honom.