Två systrar
De två systrarna lever ihop och delar allt. När lillasyster Alicia nu ska flytta ihop med sin pojkvän, måste Vanessa klara sig på egen hand samtidigt som Alicia försöker anpassa sig till sitt nya lyxliv.
Flytten
Vanessas liv vänds upp och ner när Alicia berättar att hon ska flytta ihop med sin pojkvän Philip. Samtidigt går saker inte som hon tänkt när Alicia försöker ge Philip en överraskning första kvällen.
Förlovningen
Alicia upptäcker att hon svårt att passa in i sitt nya liv med Philip. När Martin, killen från kvällen innan, hör av sig till Vanessa börjar hon tvivla på hennes egna känslor och måste fatta ett beslut.
Alicia söker stöd hos Vanessa när hon bakom Philips rygg bestämmer sig för att göra en abort. Vanessa försöker finnas där för sin syster, men ställs plötsligt inför ett dilemma när hon blir bjuden på dejt.
Vanessa brottas med sin egen osäkerhet när hon försöker ta sin vänskap med Martin till nästa nivå. Alicia och Philip reser till en herrgård med vänner, men Alicia känner sig snart utanför.
Relationen ställs på sin spets när Vanessa, i ett försök att motbevisa Alicia, introducerar Martin som sin pojkvän. Alicia tvingas ifrågasätta sin egen vilja när Philip väljer vännerna framför henne.
Vanessa är i hennes familjehem tillsammans med Martin för en middag med hennes föräldrar, Alicia och Philip. Alicia brottas med en hemlighet som skulle vara förkrossande för Vanessa och hennes förhållande.