Agatha Christie - Varför bad de inte Evans?
Ännu ett dödsfall har inträffat, och Bobby och Frankie är övertygade om att händelserna hänger ihop. De sammanställer en lista över misstänkta och bestämmer sig för att stifta djupare bekantskap med den charmige Roger Bassington-ffrench.
Säsongsavslutning. Fyra personer har fått sätta livet till, men Frankie och Bobby närmar sig mördaren med stormsteg. En slumpmässig yttring från Frankies mamma visar sig vara nyckeln till gåtans lösning, och en slutlig konfrontation hägrar.