Marie Antoinette
Marie Antoinette is nog maar een tiener als ze gedwongen wordt Oostenrijk te verlaten om met de Dauphin te trouwen. Ze moet een Bourbon-erfgenaam voortbrengen om de alliantie tussen Frankrijk en Oostenrijk veilig te stellen. Maar ze is net zo onvoorbereid op haar werk als haar onhandige tienerman. Hoe zal deze vrije geest reageren op Versailles met zijn belachelijke etiquetteregels?
Rival Queens
Als Louis weigert zijn bed met haar te delen, beseft Marie Antoinette dat het niet eenvoudig zal zijn om een erfgenaam te produceren. Ze wendt zich tot Madame du Barry voor steun. Maar de Favoriet begint de Dauphine te zien als een rivaal voor de genegenheid van de koning. Er kunnen geen twee koninginnen zijn in Versailles, en Du Barry staat niet op het punt te verdwijnen.
De koninklijke familie gaat op vakantie naar Fontainebleau, waar ze kunnen ontsnappen aan het verstikkende Versailles. Marie Antoinette ontdekt het plan van du Barry om de verloofde van de Provence te verwelkomen. Zal het reservelid van de Franse troon een zoon baren voordat zij en Louis hun plicht vervullen?
Marie Antoinette en Louis staan op het punt hun eerste officiële bezoek aan Parijs te brengen. Maar als de koning ernstig ziek wordt, wordt de opvolging ineens werkelijkheid. Du Barry weet dat als ze zichzelf niet beschermt tegen de toekomstige koningin van Frankrijk, haar tijd in Versailles voorbij zal zijn.
Louis is nu misschien koning, maar Marie Antoinette is vastbesloten haar regering als koningin van Frankrijk te lanceren. Eerste stappen: organiseer een schitterend inauguratiebal en overtuig Louis ervan haar pro-Oostenrijkse kandidaat als zijn nieuwe premier te kiezen.
Verrassend genoeg is de persoon die naar Versailles komt om het koninklijk huwelijk te redden de broer van Marie Antoinette, Joseph, die beseft dat hem veel werk te wachten staat als hij dit vervreemde stel wil verenigen. De tijd dringt om de Frans-Oostenrijkse alliantie te redden.