Batman: Caped Crusader
På djupa vatten
En rad explosioner skakar Gotham. Batman hamnar mitt i ett gängkrig mellan rivaliserande gangsterbossarna Rupert Thorne och Pingvinen. Kommissarie Gordon och hans dotter Barbara söker vägar att fixa Gothams korrupta rättssystem från insidan.
...Och var en skurk
När en glamorös filmstjärna försvinner blir Batman och inspektör Montoya indragna i ett mörkt nät av en mystisk hämnare som spökar i kulisserna.
När hennes multimiljonärfar hamnar i fängelse och lämnar henne pank, vänder sig den äventyrslystna dilettanten Selina Kyle till en kriminell livsstil som den djärva Catwoman, ständigt på flykt från lagen. Batman smider en plan för att sätta stopp för hennes brottsvåg, medan två avhoppade poliser har för avsikt att se till att hon förbrukar alla sina nio liv i ett enda slag.
När borgmästare Jessop samlar ihop en insatsstyrka för att fånga Batman, sätts inspektör Montoya i ledningen. Inspektörerna Flass och Bullock tar saken i egna händer i ett försök att fånga Batman och försätter Gotham i fara.
Någon kidnappar och hjärntvättar rika, mäktiga män i Gotham, och Batman måste ta reda på vem och varför. När Barbara Gordon börjar misstänka att en av hennes vänner är inblandad i kidnappningarna, hamnar hennes utredning på kollisionskurs med mörkrets riddare.
Efter en rad rån i Gotham brottas Batman med det faktum att förövaren kan vara från andra sidan graven. Harvey Dents moral testas när en generös kampanjdonation kommer in från en mycket ondskefull källa.