C.B. Strike
Privatdetektiven Cormoran Strike och hans partner Robin Ellacott återvänder för att lösa ett historiskt brott som tar dem från Londons bakgator ända upp till parlamentskamrarna.
Robin får prova på jobbet som privatdetektiv. Lulas dolda familjehemligheter avslöjas.
Strike undersöker en författares försvinnande. Robin hamnar i kläm mellan Strike och hennes partner.
Strike och Robin gör en djupdykning i "Bombyx Mori" och letar igenom Londons litterära värld för att avslöja Quines mördare.