Dark Heart
En ung sjuksköterska dör under mystiska omständigheter i Londons tunnelbana. Kriminalkommissarie Will Wagstaffe (Tom Riley) och hans team måste spåra upp stadens mest skoningslösa och beräknande mördare, innan denne slår till igen.
Seriestart. Under en värmebölja utreder kriminalkommissarie Will Wagstaffe och hans team vad som visar sig vara en serie skrämmande och brutala attacker mot anklagade, men icke dömda, pedofiler.
Teamet gräver djupare i de mystiska förgiftningarna, och Wagstaffe misstänker att den som ligger bakom försöken att hålla distributionskedjan hemlig har ett stort inflytande.
En ung kvinna hittas mördad i en kyrka i östra London. Wagstaffe måste ta reda på om den skyldige är hennes stalker eller om lösningen ligger i hennes tumultartade privatliv.
Sista delen. En huvudmisstänkt i Suzy Moyland-fallet hittas död i samma kyrka i östra London, och Wagstaffe står inför ett svårt val.