DEADLOCH
Den tasmanska staden Deadloch skakas när en man från lokalbefolkningen hittas på kvällen för den stora Vinterfestivalen. När två väldigt olika kvinnliga utredare måste samarbeta för att lösa fallet, tillsammans med en ivrig konstapel, måste trion jobba ihop för att hitta mördaren.
På kvällen för Deadlochs Vinterfestival, hittas lokale fotbollstränaren Trent Lathams kropp på stranden. Lokala översergeanten Dulcie Collins för befälet, men snart anländer detektiv Eddie Redcliffe från Darwin för att leda utredningen vilket orsakar friktion.
I ett försök att länka ett tidigare olöst dödsfall, gräver Dulcie upp den förre borgmästarens kropp och väcker samhällets vrede. Sam O'Dwyers båt, som försvann för många år sen, sätts i brand, medan Eddie jagar en mystisk figur genom buskarna.
Medan Dulcie och Caths förhållande hamnar i en svacka, hittas nya misstänkta och avskrivs, men det är Eddies misstag vid en presskonferens som får stort genomslag.
Som ett resultat av Eddies presskonferens, får hela Deadloch panik och mördaren slår till igen; och gör det till fem offer. Eddie och Dulcie hoppar från misstänkt till misstänkt medan förhållanden rasar runtomkring dem.
När den mest övertygande misstänkta råkar vara en nära vän till Dulcie - skapar det konflikt i flera förhållanden. Samtidigt hopar sig bevisen, och fler kroppar dyker upp.