Life Below Zero: First Alaskans
Alaskas invånare vet att deras jord alltid levererar. Tig Strassburg lär sina tre unga döttrar isfiske. Chris Apassingok färdas över tundran för att göda familjen. Jody Pott-Joseph färdas på en nödstig med sitt hundspann.
Daniel och Chris Apassingok letar efter källor till mat på St. Lawrence Island. Joel Jacko träffar på ett rovdjur nära fastigheten. Jody Potts-Joseph sätter ut fällor för att få päls inför vintern. Tig Strassburg och Louise Moses jagar efter små djur.