Flesh and Bone
Denna mörka och djärva serie följer den unga dansaren Claire som börjar på ett prestigefyllt balettkompani i New York, och hennes möte med den glamourösa och dysfunktionella balettvärlden.
Bulling Through
Claire flyr hals över huvud från sin destruktiva familj i Pittsburgh, lämnar sitt svåra förflutna bakom sig och kommer in på prestigefyllda American Ballet Company (ABC) i New York.
Till Bryans förskräckelse försöker Claire få bort honom från sitt liv i New York. På kompaniet tampas Claire med Tonis koreografis sårbarhet som skickar henne djupt in i strippklubbsvärlden.
Thanksgiving är här, och likaså Pauls neuros, vilket är påfrestande för dansarna. Han straffar kompaniet för önskan om att åka hem under högtiden och de blir utmattade. Claire vågar sig hem.