Get Shorty
Pitchen
Miles Daly, en muskelman från ett brottsgäng i Nevada är desperat för att vinna tillbaka sin fru och dotter, reser till Los Angeles för att samla in en skuld från en strävande producent – vars manus inspirerar Miles att ge Hollywood en chans.
Miles återvänder till Los Angeles för att pitcha manuset till "Amiralens Älskarinna" till Rick Moreweather, en filmproducent; Amara blir intresserad av filmen, vilket triggar ångest hos Louis.
Gläfsarna
Rick börjar upptäcka de okonventionella sätt som Miles och Louis hanterar sina affärer på. Miles märker ett växande avstånd mellan honom och hans familj och försöker få dem att komma till Los Angeles över sommaren.
Medan Miles producentfasad blir allt mer legitimt blir de som är associerade med honom allt mer missbelåtna; Louis känner sig utelsuten, April känner sig vilseledd och Rick känner sig obekväm med sitt förflutna.
Rick kämpar med castingprocessen när en vaksam Amara överväger framtida filminvesteringstillfällen. Samtidigt besöker Katie och Emma Miles i Los Angeles.
Miles planer att visa sin familj runt på studioområdet blir vända upp-och-ner när Amara och hennes gäng kommer. Miles och Louis kämpar för att uppfylla Amaras behov och avgöra vad den oönskade uppmärksamheten gör med deras film.