Goosebumps
En grupp bestående av fem gymnasieelever ger sig ut på en skum och skruvad resa för att undersöka den tragiska bortgången tre decennier tidigare av en tonåring vid namn Harold Biddle.
Le och Dö!
Allt går bra för Isaiah. Han är quarterbackstjärnan som är på väg att få ett fotbollsstipendium och även en av de mest populära killarna i skolan. Men när han hjälper till att ordna en Halloweenfest på Biddle House upptäcker han en gammal kamera i källaren och hans liv börjar förändras när han börjar använda den.
En fördömd mask
Isabella känner sig osynlig. Hon har inte många vänner i skolan och ägnar mest tid åt att håna sina klasskamrater på sociala medier under ett falskt konto. På Halloweenfesten upptäcker Isabella en mask i husets källare. När hon tar på sig den ger masken henne ett nyfunnet självförtroende, men saker och ting tar en vändning när masken börjar kontrollera hennes liv.
James vill desperat att folk ska tycka om honom. På Halloweenfesten befinner sig James i en tidsloop där han återupplever samma natt, men till slut bryter han sig loss hand i hand med sin förälskelse. Den sagan förvandlas snabbt till en mardröm.
Lucas vill bli en våghals, precis som hans pappa brukade vara, men hans vårdslösa stunts gör folk nervösa och de resulterar ofta i brutna ben och skadad egendom. På Halloweenfesten hittar han några maskar vid Biddle House och tar dem med sig hem. Han inser snart att det inte är några vanliga maskar.
Mr Bratt ger Margot en gammal klippbok som han hittat i källaren på Biddle House. När hon bläddrar igenom sidorna skickas hon på en oväntad resa till 1993 då hennes mamma var elev på Port Lawrence High. När Margot gräver djupare i boken får hon veta hemligheter som får skrämmande konsekvenser.
Mr Bratt berättar för tonåringarna om Harold Biddle och husets historia. I berättelsen, som sträcker sig över flera decennier, kommer tonåringarna allt närmare sanningen om vad som hemsöker Port Lawrence och vem som kan vara ansvarig för det.