John From Cincinnati
I slitna kuststaden Imperial Beach i Kalifornien bor tre generationer av surfarfamiljen Yost, vars rykte har förstörts av motgångar, missbruk och övermod. 13-åriga Shaun Yost har samma idrottsliga gåvor som sin missbrukande far Butchie och sin inåtvände farfar Mitch. Farmor Cissy försöker få hans karriär att nå kommersiell framgång som kompensation för makens och sonens misslyckanden. In i deras värld kliver den mystiske främlingen John, och saker börjar hända med familjen Yost, och gränserna för nutid och dåtid, det värdsliga och det mirakulösa, det naturliga och det övernaturliga testas.