Lindy Chamberlain: The True Story
Lindy Chamberlain har varit omtalad i Australien sedan 1980, då en dingo tog hennes hjälplösa barn i en fruktansvärd attack. Fallet blev stort på grund av fördomar, egennyttiga politiker och en hänsynslös media.
Efter tre år av sitt livstidsstraff släpps Lindy Chamberlain plötsligt från fängelset, men kampen för rättvisa fortsätter än idag, 40 år efter dotterns tragiska död.