Made in Heaven
Allt som glittrar är guld
Tara Khanna och Karan Mehra har fått det största bröllopet i Delhi. Angad Roshan, arvtagare till Roshan Cycles-imperiet ska gifta sig med Aliya Saxena, en journalist. För Roshan-familjen är det något som inte stämmer. Tara och Karan måste utreda vem Aliya verkligen är, annars kan bröllopet bli inställt. Inget bättre sätt att starta bröllopssäsongen på.
Förblindande älskare
Harsimran Mann, en Dubai-prinsessa ska gifta sig med Joginder Sethi, från Sethi Hotel Group. Made In Heaven har bokat in Harsimrans favorit-Bollywoodsuperstjärna Sarfaraz Khan för första kvällen. Med en Mann-Sethi-affärsuppgörelse på spel, är det här bröllopet viktigare än det verkar. Och med Sarfaraz närvaro, är bruden helt hänförd.
Gayatri Mathur, en sextio-plus änka, ska gifta sig med Bijoy Chatterjee, en bengalisk arkitekt. Det är en härlig förening som har allas stöd förutom de viktigaste människorna – hennes barn. Å andra sidan, Karans högskolevän Bubbles ska gifta sig med en man som Karan känner lite mer än han hade hoppats på.
Priyanka Mishra ska gifta sig med Vishal Shrivastava, en indisk arméofficer och planen är att betala för bröllopet själva. Mishra-familjen är besvikna att de inte kan betala för sin enda dotters bröllop tills deras svärfamilj hittar ett sätt att ändra på det. Kan Karan och Tara balansera föräldrarna och deras barn?
Sukhmani Sadana vinner en tävling som avgör vem som gifter sig med Jeet Gill, en förmögen utvandrare. Löftet om ett amerikanskt liv som en amerikansk fru är en stor sak för en Ludhiana-flicka. Tara och Karan vet att det här inte är ett prestige-bröllop för Made In Heaven, men man måste göra det som krävs under omständigheterna. Sånt är livet, trots allt.
Geetanjali Sinha, som gått på Wharton, ska gifta sig med Nikhil Swarup, en läkare som bor i London. Ett så enkelt bröllop kunde inte ha kommit vid ett bättre tillfälle. Det vill säga, så klart, tills det visar sig att Geetanjali tillhör manglik-tron. Tara och Karan har inte det bästa läget att förhandla mellan vidskepelse och logik.