Metalocalypse
Death metal-bandet Dethklok har en långvarig inverkan på sina fans, som tar bandets låttexter på största allvar och gör allt som sägs i dem. Staten fruktar bandets makt och försöker förgöra medlemmarna i skymundan.
Murderface fyller år och hela bandet inser att han är svårast i världen att handla till. Murderface ordnar en fest åt sig själv, och hatar det, tills resten av Dethklok överraskar honom med sin present.
Bandet spelar en låt som oavsiktligt väcker ett dödlig nordiskt skogstroll. Dethklok bryr sig inte förrän de blir varse att trollet slår ut alla DSL-ledningar, vilket gör deras internet jättelångsamt.
I ett legendariskt dåligt beslut bestämmer sig Dethklok för att köra ståuppkomik. Pickles förblir traumatiserad av en häcklare medan resten av Dethklok inser att humor handlar om att omfamna hatet.
Obekväma och förlägna uthärdar Dethklok med vånda ett besök från sina föräldrar. Killarna blir till en början förbannade och skeptiska när deras föräldrar berättar att de ska släppa ett album som heter Parents of Dethklok.