Mormon No More
Born Into the Covenant: Who Am I Without Mormonism?
Livet vänds upp och ner när Sally och Lena, två gifta mormonmorsor, träffas på en fest och blir förälskade. Hur kommer de att navigera att berätta det för sina män, sina familjer och kyrkan? Andra hbtq-mormoner brottas också med kyrkans anti-gaydoktriner.
Vad kommer att hända när Sallys ex-make ber om en familjeträff för första gången på över två år? Hur kommer Lenas före detta missionspresident att reagera när hon kommer ut för honom? Mammor och allierade adopterar en mormonsymbol till stöd för HBTQ-personer.
Spänningarna stiger när Sallys utökade familj samlas för en återförening. Med sina mödrar i släptåg provar Sally och Lena på tydliga icke-mormonkläder för sitt kommande bröllop. En homosexuell mormon konfronterar sin före detta terapeut som försökt ändra hans sexuella läggning.
När det kommande bröllopet närmar sig ökar stressen och Sallys kalla fötter blir än kallare. En ickevit och bisexuell ex-mormon brottas med trångsynthet. Sallys mor avslöjar en stor överraskning om sin livslånga tro. Äntligen är bröllopsdagen här...