Nattportieren
Nattportieren är baserad på den internationella bästsäljande romanen av John le Carré. I denna spännande thriller följer vi Jonathan Pine i hans jakt på den ökända vapenhandlaren Richard Roper.
På ön Mallorca i Medelhavet slås Ropers lyxiga och lugna liv i spillror. Sex månader tidigare försöker Burr fortfarande värva Pine och skickar honom till Devon som täckmantel.
Medan Pine återhämtar sig i Ropers hus börjar han gräva upp hemligheter om personerna i hushållet. Samtidigt får Burr och Steadman chansen att värva en ny medarbetare.
Pine välkomnas in i Ropers innersta krets vilket gör Corky maktlös. Samtidigt blir Burr orolig för sin källas säkerhet när hon misstänker att viktig information har läkts till River House.
Roper är misstänksam och samlar ihop sitt följe för att hitta förrädaren, något som får Pine att spela ett farligt spel. I London möter Burr och Steadman motstånd från Whitehall.