No Escape
The Blue
Fartyget The Blue hittas övergivet, drivandes på havet utanför Australiens kust. Ombord finns både förnödenheter och personliga tillhörigheter kvar. Polisen i Queensland börjar en utredning och Lana, som varit ombord med sin vän Kitty, blir förhörd.
Joseph får reda på den farliga berättelsen bakom besättningens upptäckt. Dennys erbjudande att hjälpa Lana och Kitty med sina pass försätter dem i ännu större fara.
Under ett drogfyllt party hemsöks Kitty av minnen om vad som hände innan de lämnade Storbritannien. I Australien återförenas de med en besättningsmedlem. Polisen Reyes tvivlar på deras version av händelserna.
Lana gör en flyktplan efter att Aaron förbjudit dem att lämna The Blue i Palau. I Australien vet inte Lana vem hon kan lita på.