One Cabeza, Two Cabeza, Three Cabeza...DEAD!
En ny typ av alkoholhaltig energidryck tar livet av eleverna på University of San Diego. Antiterrorstyrkan måste samarbeta med Livsmedelsverket, trots ömsesidig misstro, för att undersöka en ledtråd.
Trent är avstängd från antiterrorstyrkan och hans gamla nemesis, den rullstolsbundne agenten Van Damme, ersätter honom. Trent är ensam hemma och måste kämpa mot terrorister som har tänkt döda honom medan han har garden nere.
En strippande astronaut stjäl rymdfärjan och säljer den till Mexiko. Nu måste antiterrorstyrkan bege sig till Mexiko och stoppa den onde presidenten Felipe Calderon innan de klår USA i rymdkapplöpningen.