Partisan
Det inhägnade samhället Jordnära försöker dölja sina spår efter att ha upptäckt en infiltratör bland dem. Men när en misstänkt olycka med kopplingar till Jordnära inträffar, börjar en lokal polis utreda.
Johnny Be Good
Johnny åker mot Jordnära och ska på vägen plocka upp två flickor. På plats möts de av ledaren, Kent. Johnny börjar sitt arbete som lastbilschaufför, men snart finner han sig stå och gräva någons grav.
Tinnitus
Flickorna blir introducerade till gymnastiklaget. Nicole vägrar vara med, men finner en annan anledning att stanna i Jordnära. Johnny kämpar med sitt uppdrag, men ser snart något som stjäl hans fokus.
Johnny gör ett oroväckande fynd bland Jordnäras mörka hemligheter och försöker få hjälp utifrån. Victor och Nicole börjar komma närmre varandra vilket skapar problem för dem, men även för andra.
Johnny ger sig av för att hjälp Kent med en leverans. Medan börjar människorna i samhället bilda misstankar mot honom och hans agenda. Nicole vaknar upp till en ny och skrämmande sida av Jordnära.
Johnnys identitet har avslöjats. Nicole måste hitta sin syster så de kan fly. Samtidigt försöker Kent och Maud upprätthålla skenet för att inte låta samhället kollapsa - Alla med livet som insats.