Shifting Gears
Restoration
Matt, som är änkeman och ägare till en restaureringsbutik för klassiska bilar, konfronteras med sitt mest oväntade och utmanande projekt hittills när hans dotter, som han inte har träffat på länge, och hennes tonårsbarn kraschar tillbaka in i hans liv.
Riley, som desperat söker efter ett arbete, tar motvilligt ett jobb i Matts verkstad. Gabriel och Stitch avviker i hemlighet från Matts vision i ett restomodprojekt med hög insats.
När Riley upptäcker en garderob fylld med hennes bortgångna mammas kläder, insisterar hon på att Matt inte har bearbetat mammans död och uppmanar honom att träffa en sorgrådgivare. Gabriel står inför en självförtroendekris när han blir ansvarig för butiken för en dag.
Rileys frånvarande make, Jimmy, dyker upp för att vinna tillbaka henne, till Matts bestörtning. Riley hittar stöd på ett oväntat ställe.