The Pitt (with ASL)
Robby hjälper syskon fatta beslut kring sin åldrade fars palliativvård. Samira avvärjer poliser som ingriper mot en kvinna med en missförstådd åkomma.
Samira gör vad hon kan för att hålla Whitaker på rätt spår. En tonårings överdos ger upphov till konflikt på akuten.
Santos och Collins tampas med varsitt moraliskt dilemma. Samiras försiktiga sätt ger henne beröm från patienter - och en reprimand från Robby.
Robby hanterar ett ultimatum från sjukhuset. Mel, Javadi och Collins handskas med unik mor-dotter-dynamik.