The Pitt
Personalen på Trauma Medical Center i Pittsburgh jobbar dygnet runt för att rädda liv på en överbelagd och underfinansierad akutavdelning.
Robby hjälper syskon fatta beslut kring sin åldrade fars palliativvård. Samira avvärjer poliser som ingriper mot en kvinna med en missförstådd åkomma.
Det slås vad om var en stulen ambulans finns. Santos lär sig en tuff läxa. Whitaker hjälper till att tämja ”Kraken”.
Santos och Collins tampas med varsitt moraliskt dilemma. Samiras försiktiga sätt ger henne beröm från patienter – och en reprimand från Robby.
Robby hanterar ett ultimatum från sjukhuset. Mel, Javadi och Collins handskas med unik mor-dotter-dynamik.