Tokyo Vice
Ett kriminaldrama baserat på journalisten Jake Adelsteins ögonvittnesskildring från det sena 90-talets undre värld i Tokyo, där inget och ingen är vad de förefaller vara.
Meicho Shimbuns första amerikanska kriminalreporter Jake Adelstein får i uppdrag att skriva om två fall som till en början inte verkar ha med varandra att göra, men satsar snart sin karriär – och sitt liv – på att koppla samman dem.
Kishi Kaisei
Gangsterbossen Tozawa rör sig i gränslandet mellan olika revir och rivalerna Chihara-Kai har skulder att inkassera. Samantha skyddar en annan värdinna, och Jake bevittnar en konfrontation som förändrar allt.
Samantha tar storkliv mot framtiden, men hennes förflutna kommer ikapp henne. Med hjälp av Emi, Tin-Tin och Trendy gör Jake ett genombrott – och står plötsligt öga mot öga med Chihari-Kais ledare, som vill ha en tjänst.
När Jake hjälper till att avslöja Chihara-Kais mullvad måste han överväga riskerna med att godta en gentjänst från Ishida. Samantha försöker lösa sitt problem med Matsuo. Satos rekrytering slutar med en förkrossande lektion i lojalitet.
Efter ett improviserat fredsmöte med Yakuza är Tozawa utlämnad åt sina egna handlingar. Samantha börjar betala sin skuld till Matsuo. Jake är fast besluten att få ett tips från Ishida.