I december 2014 dränktes tonåringen Jessica Chambers från Mississippi i bensin och tändes på. De obesvarade frågorna kring det fasansfulla mordet har engagerat hobbydetektiver på internet ända sedan dess.
Tre år efter att Jessica Chambers brändes levande förbereder sig hennes familj för att möta den utpekade mördaren i rätten och den mystiska relationen mellan Jessica och Quinton Tellis uppdagas.
När rättegången fortskrider avslöjar ett chockerande vittnesmål från sjukvårdarna att Jessica före sin död yttrade en kommentar som kan leda till nya ledtrådar.
När försvaret fortsätter att sticka hål på åklagarens teori undrar många om rätt man står åtalad, allt medan rasspänningarna i staden hamnar i det nationella rampljuset.
Åklagarsidan presenterar sina stjärnvittnen, intensiva förhörsinspelningar och komplexa mobiltelefondata som ger rättegången en oväntad vändning.
Juryn hör slutpläderingarna och när överläggningarna börjar verkar domarens instruktioner förvirra juryn och skapa totalt kaos i rättssalen.