Wild Crime
She Had a Bad Fall
Harold Henthorn ringer SOS för att rapportera att hans fru Toni blivit allvarligt skadad efter ett fall från en klippa på en avlägsen vandringsled. Specialagenten Beth Shott från National Park Service upptäcker snart misstänksamma och motsägelsefulla detaljer i Harolds berättelse.
Medan utredningen kring Tonis misstänksamma död fortsätter får specialagent Shott får veta något oväntat om Harolds ovanliga relation till sin svägerska. Shott får förstärkning av FBI-agenten Jonny Grusing, som är specialist på seriemördare.
Yosemite: en hand hittas, en seriemördare erkänner. Men gärningsmannen har ljugit om att ha begått hundratals mord. Är detta en sann eller en falsk bekännelse?
Don och Kim knappar in på seriemördaren Henry Lee Lucas. De hittar bevis i Summit Meadow som verkar stämma med hans berättelse - men talar Lucas sanning?