Enjoy an intellectual adventure like no other in Reading Biblical Literature: Genesis to Revelation, which offers a book-by-book analysis of the Bible from a literary perspective. Religion scholar and acclaimed Professor Koester of Luther Seminary guides you through ancient stories, empowering you to engage with the books of the Bible as richly meaningful texts.