Jessie is een plattelandsmeisje met grote dromen die de wijde wereld intrekt om de sterrenhemel in te ruilen voor de stadslichten. Blij om op eigen benen te staan en vastbesloten niet geïntimideerd te worden door New York, accepteert ze een baan als babysitter en trekt ze in bij de familie Ross: vader Morgan, een beroemd filmregisseur, moeder Christina, een voormalig topmodel die zakenvrouw geworden is en hun vier kinderen, Emma, Ravi, Luke en Zuri.
Ondanks dat ze een beetje bang is voor de ruim twee meter lange varaan, meneer Kipling, springt Jessie voor hem in de bres, wanneer de bewonersraad probeert hem uit het gebouw te weren. Zuri neemt weer een denkbeeldig vriendje mee naar huis en Luke en Emma binden de strijd met elkaar aan in een fotografiewedstrijd op school.
Wanneer Jessie in gaat op een lunch date met Tony, de portier van het gebouw, geeft Emma haar ongevraagd advies, wat ze uit een stapel tienerblaadjes heeft gehaald. Ondertussen wordt Ravi het slachtoffer van Luke's flauwe grappen.
Jessie wil dat Zuri met echte vriendjes speelt in plaats van met denkbeeldige, maar wanneer Zuri bevriend raakt met de oudere Nana Banana, die gele trainingspakken draagt, in zichzelf praat en met een gele hoorn toetert, gaat Jessie zich zorgen maken. Ondertussen denkt Ravi dat meneer Kipling de ware liefde heeft gevonden.