The Strain
De vier overlevenden beginnen vreemde symptomen te vertonen, maar als Eph en Nora ze in quarantaine proberen te plaatsen, worden ze tegengehouden en wordt er een campagne met valse informatie gelanceerd. Ondertussen krijgt Setrakian onverwachts bezoek van een bijzonder oude bekende...
Een geheime autopsie toont aan dat het mysterieuze virus zich op bizarre wijze ontwikkelt en Jim legt een verbijsterende bekentenis af. Eph en Nora haasten zich om de vader van het jongste slachtoffer in het vliegtuigdrama te vinden, maar iemand die ze daar niet hadden verwacht is ze voor.
Nu Nora weg is, biedt een aarzelende Eph hulp aan Setrakian. Ze proberen voldoende bewijs te verzamelen om een volledige quarantaine in de stad te kunnen rechtvaardigen. Fet ontdekt iets onverwachts in de tunnels van de metro. Een medisch noodgeval vormt een bedreiging voor het geniale plan van Palmer.
Eph waarschuwt Kelly. Hij zegt dat ze samen met Zack de stad moet verlaten voordat de epidemie zich verspreidt. Dan wordt hij opgepakt door de FBI. Eichorst geeft Gus een laatste opdracht. Setrakia realiseert zich dat de op handen zijnde zonsverduistering een keerpunt is voor de virusinfectie en dat dit het begin van het einde is.