Ben Stiller spelar Walter, en ryggradslös korrekturläsare på ett tidningsförlag. Walter, som är oförmögen att stå upp för sig själv, flyr istället in i en fantasivärld där han är en heroisk, självsäker och samlad person med kontroll över sitt eget öde. Filmen är en tolkning av James Thurbers humoristiska novell med samma namn. Med Kristen Wiig, Patty Oswalt och Shirley MacLaine.