Det nya S.H.I.E.L.D.-teamet och deras ledare, agent Phil Coulson, jagar en vanlig man som har fått ovanliga krafter. Krafter som skulle kunna få fruktansvärda konsekvenser.
Coulson och hans S.H.I.E.L.D.-agenter reser till Peru för att undersöka ett föremål av okänt ursprung med kodnamn 0-8-4. Men när han stöter ihop med Commandante Camilla Reyes är det inte bara gnistor som flyger på 10000 meters höjd.
Agent Coulson och hans team försöker hitta en mystisk kvinna som på egen hand har genomfört flera farliga kupper. Men när kvinnans identitet avslöjas kan en plågsam hemlighet skada Coulson.