"Baby Daddy" följer Ben, en ung man i 20-årsåldern, hans kompis Tucker och hans bror Danny. Deras liv vänds upp och ner när de kommer hem en dag och hittar en baby som en före detta flickvän till Ben har lämnat på hans tröskel.
Ben går på läkarbesök med Emma. Danny spelar sin första match med NY Rangers men Tucker råkar tvätta hans tröja från high schooltiden.