Trots Bills förmaningar planerar Nicki en storslagen födelsedagsfest för sin femårige son Wayne. Bill och Barb försöker på var sitt håll skydda familjerna från omvärlden. Bill blir orolig när Home Plus får en oönskad besökare.
Bill plågas av drömmar och försöker få rätsida på dem. Barb får ett lärarjobb, vilket sätter större press på Nicki och Margene där hemma. Nicki har problem med sina fordringsägare. Joey har något att berätta om Roman.
Bill åker till Juniper Creek till sin pappa Franks fru Robertas begravning och för att ge Roman ett erbjudande. Lois ser en möjlighet att bli Franks första fru vid Robertas bortgång. Barb hjälper Nicki ur en knipa vid Home Plus.