Verklighetsbaserat kriminaldrama om de chockerande förhören som hölls med den Londonbaserade seriemördaren Dennis "Des" Nilsen år 1983. I tre avsnitt kämpar utredaren Peter Jay och författaren Brian Masters för att få inblick i Des mörka psyke.