How I Caught My Killer
"Social media? Yeah, it was her thing."
Nikki Kuhnhausen lever högljutt och stolt på sociala medier. Nikki föddes som man och har öppet identifierat sig som kvinna sedan mellanstadiet. När 17-åringen försvinner hjälper hennes egna sociala medier polisen att reda ut mysteriet om ett outsägligt hatbrott.
"I found Candice's Diary..."
När 14-åriga Candice Parchment försvinner avskriver polisen henne som rymling. Månader senare hittas hennes kropp några kvarter från hennes hem. Utredarna är förbryllade tills Candices eget författarskap hjälper till att avslöja den fruktansvärda sanningen bakom hennes mord.
2012 kör Brandy Rosine en timme in i Pennsylvania, men när natten faller på slutar collegestudenten att svara på familjens samtal. Det är upp till hennes mamma att följa ett spår av digitala brödsmulor som Brandy lämnat efter sig för att hitta sin dotters mördare.
Chockvågor sveper över ett universitetsstudenthem i Missouri när 21-åriga Jesse Valencia hittas med halsen avskuren. Med en mängd misstänkta – och en hemlighet avslöjad av Jesse – måste utredarna reda ut ett nät av lögner för att avslöja en osannolik mördare.
Vintern 2013 kom 14-åriga Shaniesha Forbes aldrig hem efter skolan. Hennes förkolnade kvarlevor dyker upp på en strand i Brooklyn några dagar senare, men den här tonåringen lämnar efter sig ett berg av digitala bevis för NYPD att sålla igenom för att hitta hennes mördare.
Armada, Michigan kan vara taget ur en Norman Rockwell-målning, men staden förändras för alltid när April Millsaps kropp hittas. Polisen söker efter tonåringens försvunna telefon och upptäcker att en fitness-app kan vara lösningen till att hitta hennes mördare.