Innocent
Sextonårige Matthew Taylor blir brutalt mördad i en lugn by i Lake District, och det lilla samhället skakas i grunden. Fem år senare frias den dömda läraren och släpps ur fängelset, vilket tvingar polisen att åter öppna fallet. Frågan alla ställer sig är: om hon är oskyldig - vem dödade Matthew? Del 1 av 4.
När Sally försöker återgå till arbetet som lärare tar polisen in Anna Stamp till förhör, övertygade om att hon döljer något. Samtidigt växer misstankarna kring Matthews föräldrar och vad de egentligen döljer. Karen blir allt mer paranoid över relationen mellan Sally och Sam. Del 2 av 4.