Nashville följer countrywesternstjärnorna Rayna Jaymes och Juliette Barnes med en grupp musiker och sångförfattare när de strävar efter sina kreativa mål medan de hanterar sina förhållanden, familjer och den konstant utvecklande musikindustrin.
Rayna blir upprörd när hennes skivbolag ber henne turnera som öppningsakt för en populär nykomling; Raynas far, Lamar, struntar i vad hon tycker och stöttar hennes man som kandiderar till borgmästare i Nashville.
När en kvinna från Teddys förflutna anländer testar det hans äktenskap; Rayna och Deacon uppträder på Teddys välgörenhetsmiddag; Juliette är gäst på "Good Morning America"; Gunnar kommer närmare förlagets assistent.
Rayna söker hjälp av en musikproducent för att ändra hur hon låter; Juliette går på ett dejt med en NFL-spelare i ett försök att förbättra sin image; Lamars plan att försena Colemans ankomst till en PR-möjlighet går alldeles för bra.