Single Parents
Douglas ska agera värd för barnens pyjamasparty i helgen, vilket skulle grusa hans planer på en avkopplande kväll smuttandes på sprit. För att ytterligare förvärra allt använder Will pyjamaspartyt som en möjlighet att försöka bonda med en redan frustrerad Douglas. Angie utnyttjar sin barnfria kväll för att knyta an till flamman Owen, och Poppy hjälper Miggy att komma på potentiella jobbidéer som ska hjälpa honom bli mer ansvarsfull.
Efter att ha sett hur Douglas och tvillingarna knappt påverkas av sitt marsvins död uppmanar Poppy Douglas att sluta undertrycka sina och tvillingarnas känslor. I ett försök att åter knyta an till tjejerna tar han med dem till platsen där han och deras mor först träffades, vilket skapar helt nya problem. Svartsjuk över hur nära Graham och Will kommit varann vidtar Angie desperata åtgärder för att få sonens uppmärksamhet.
Will lär känna Angies och Grahams barnläkare, dr Dewan, men Angie oroar sig för att han kommer att förstöra Grahams chanser att komma med på en lista för influensavaccin. För att komma närmare doktorn tar Will hjälp av Miggy. Douglas blir sjuk och råkar under ett feberanfall berätta för Rory om sina känslor för Poppy.