The Shield
Vic fängslar en basketstjärna för att påverka resultatet i en kommande match. Dutch och Claudette griper en våldtäktsman som är ute efter att göra så många kvinnor som möjligt gravida.
När Dutchs teori om en seriemördare som är ute efter prostituerade visar sig vara sann övertygar han Aceveda om att sätta in allt för att hitta honom innan han slår till igen. Julien bestämmer sig för att sätta dit Vic för att stjäla droger.